Betalingsløsninger

WebMed støtter integrering med alle de store tilbyderne av betalingsterminaler og betalingsløsninger.

WebMed ønsker at kunden selv kan velge hvilken betalingløsning man ønsker. Noen ønsker ha en terminal på kontoret, mens andre ønsker en SMS løsning der pasienten går fra legekontoret og kan betale via telefonen i etterkant.

Microlog

Microlog kan tilby både betalingsautomat og mobilbetaling for helse. Microlog tilbyr også at pasienten kan registrere fremmøte til sin timeavtale via betalingsautomaten.


Betalingsautomat helse:

På automaten kan pasienten betale med bankkort, Vipps, kredittkort, Apple Pay, Google Pay eller «tæpping». I tillegg kan man skrive ut faktura rett fra automaten. Ingen bindingstid i leieavtalen. Legekontor kan velge å benytte felleskonto for oppgjør, eller oppgjør til hver enkelt lege sin konto.  I Microlog Portalen er det mulighet for å gjøre oppslag i transaksjoner, kreditere faktura og finne detaljerte rapporter. Microlog tilbyr kjøp av faktura, og legesenteret eller hver enkelt lege får oppgjør innen 24 timer.

MicroPay – betaling med mobil

MicroPay er vår løsning for mobilbetaling. Etter legekonsultasjon får pasienten tilsendt et Vipps krav. Dersom pasienten ikke betaler dette Vipps kravet innen 5 min, sendes en SMS med følgende beskjed:
«Du har nettopp hatt en konsultasjon, klikk her for å betale innen 48 timer for å unngå fakturagebyr på 59 kr».
Pasienten kan da velge å betale med Vipps eller bankkort. Dersom betaling ikke gjennomføres i løpet av 48 timer, sendes det automatisk ut en faktura.

Les mer om Microlog her

Convene / CrediCare

Med en betalingsterminal fra Convene kan kundene betale for seg på en enkel og intuitiv måte. Terminalene er universelt utformet og kan benyttes av alle, uavhengig av språk, teknologiske ferdigheter, alder og funksjonsevne. Brukergrensesnittet har fokus på færrest mulig distraksjoner og tastetrykk for pasientene. Med dette effektiviseres den daglige driften ytterligere, slik at dere bruker mindre tid på administrasjon.

Convene er en internasjonal leverandør av selvbetjente administrasjons- og betalingsløsninger. I mer enn 30 år har de stått i spissen for digital innovasjon innen helse og trening i Norge. Nå er de med på å definere morgendagens teknologi for betaling og selvbetjening innen en rekke bransjer i 14 land verden over. Convene`s unike løsninger kombinerer moderne teknologi med tjenesteleveranser innen betaling, fakturering, betalingsoppfølging og inkasso. Samtidig somd et legges vekt på verdiskaping for kundene, er det like viktig å tilby løsninger som også gjør det enkelt for betaleren.

Convene har en bredt utviklet produktportefølje, med både hardware og software. Målet til Convene er å forenkle arbeidshverdagen til både kunder, partnere og brukerne av løsningene. Dette gjøres med brukervennlige selvbetjeningsløsninger som bidrar til å frigjøre manuelle ressurser fra tyngende papirarbeid.

For mer informasjon om løsninger, se Convene sin hjemmeside:
https://www.convene.no/bedrift/losninger/

PayEx/MediPay

MediPay er en innovativ, helsetilpasset mobil betalingsløsning helt uten betalingsboks eller kortterminal. MediPay tilbyr pasienten en flexibel, køfri mulighet for enkel betaling av sin legetime. Etter konsultasjon kan pasienten forlate legekontoret og vil motta en SMS med lenke til PayEx Checkout(betalingsside), lenken skapes direkte i WebMed.

Fra mobiltelefon kan pasienten betale med Vipps, kort eller faktura hele 48 timer etter behandling. Dersom betaling ikke gjennomføres i tidsrommet(48 timer) går kravet til faktura. PayEx kjøper da kravet og utbetaler beløpet direkte til legen samtidig som en faktura sendes til pasient.

PayEx MediPay – Slik fungerer det